Modelácia prsníkov

Pre koho je zákrok vhodný a kedy operovať?

Modelácia prsníkov je zákrok vhodný pre ženy v každom veku, ak nie sú spokojné s tvarom prsníkov. Ten sa môže zmeniť v dôsledku najmä tehotenstva a následného kojenia, v dôsledku hormonálnych zmien počas celého života ženy, v dôsledku kolísania hmotnosti a podobne.

Pacientka by nemala pred a v pooperačnom období fajčiť, pred operáciou  odporúčame vysadiť hormonálnu antikoncepciu. Určite, tak ako pri iných operačných výkonoch na prsiach je vhodné, aby pacientka už neplánovala tehotenstvo, aby nedošlo k zbytočným zrastom a zápalovým zmenám v čase kojenia, alebo nebolo  kojenie komplikované zápalmi. Odporúčame operačný zákrok absolvovať aspoň 6 mesiacov od posledného kojenia.

Čo je potrebné absolvovať pred operačným zákrokom a ako prebieha samotný zákrok?

Operácia sa uskutočňuje v celkovej anestézii, v rámci jednodňovej chirurgie. Pacientka musí pred zákrokom absolvovať predoperačné vyšetrenie u svojho všeobecného lekára, alebo internistu. Toto vyšetrenie by sa malo uskutočniť maximálne 2 týždne pred plánovaným výkonom. Pred tým však každá pacientka absolvuje konzultáciu v ambulancii estetickej chirurgie. Tu sa podrobne porozpráva s plastickým chirurgom o možnom chirurgickom zákroku. Princípom výkonu je úprava tvaru prsníkov,  prípadne ich podvihnutie, odstránenie prebytočnej kože.

V deň operačného zákroku pacientka príde ráno nalačno, s výsledkami predoperačného vyšetrenia. Tesne pred zákrokom si operatér poznačí a zakreslí presné línie samotnej operácie.

Rekonvalescencia (pooperačné obdobie)

Pacientku si po operácii ponechávame v našej starostlivosti do nasledujúceho dňa. Prvý pooperačný deň je ošetrená operačná rana, pacientke je oblečená kompresívna spodná bielizeň, ktorú musí nosiť nasledujúcich cca 6 týždňov. V tomto období je určite potrebné dávať si pozor pri športových aktivitách, nekúpať sa v bazénoch, či jazerách. Aj po uplynutí tohto obdobia môže byť prítomná citlivosť, občas až bolestivosť pri športových aktivitách, väčšej fyzickej záťaži ešte ďalších 4-6 týždňov od zákroku.

O rizikách, či možných komplikáciách počas operácie a v pooperačnom období budete informovaná pri konzultácii ohľadom operačného zákroku.