Korekcia brušnej steny (abdominoplastika)

Operácia je vhodná pre ženy a mužov, ktorí majú z rôznych dôvodov výraznejšie ovisnutú kožu v oblasti brucha, prípadne aj bokov. Veľmi často je príčinou výrazný úbytok hmotnosti, kedy ostáva previsnutá koža na bruchu, ktorá stratila svoju elasticitu. Taktiež  môže nadbytok kože a tuku v oblasti brucha spôsobiť aj viacnásobné tehotenstvo vplyvom opakovaných hormonálnych zmien.

Abdominoplastiku môžete absolvovať v ktoromkoľvek veku, ak nemáte vážne zdravotné ťažkosti.

Čo je potrebné absolvovať pred operačným zákrokom a ako prebieha samotný zákrok?

Operácia sa uskutočňuje v celkovej anestézii, v rámci jednodňovej chirurgie. Pacient musí pred zákrokom absolvovať predoperačné vyšetrenie u svojho všeobecného lekára, alebo internistu. Toto vyšetrenie by sa malo uskutočniť maximálne 2 týždne pred plánovaným výkonom. Pred tým však každý pacient absolvuje konzultáciu v ambulancii estetickej chirurgie, kde po vyšetrení lekár spolu s pacientom zváži možnosti zákroku a požiadavky pacienta. Tento typ operačného zákroku nenahrádza chudnutie a zníženie hmotnosti. Nie je vhodná pre obéznych pacientov, ktorí majú veľké brucho pre celkovo vysokú hmotnosť. Tu je potrebný najskôr úbytok hmotnosti a až potom abdominoplastika na úpravu previsnutej kože.

V deň operačného zákroku pacient príde ráno nalačno, s výsledkami predoperačného vyšetrenia. Tesne pred zákrokom si operatér poznačí a zakreslí presné línie samotnej operácie.

Rekonvalescencia (pooperačné obdobie)

Pacientov si po operácii ponechávame v našej starostlivosti do nasledujúceho dňa, aby sme v prípade potreby tlmili  pocit bolesti a napätia v operovanej oblasti. Prvý pooperačný deň je ošetrená operačná rana, pacientovi je na operovanú oblasť oblečený  kompresívny pás, ktorý musí nosiť nasledujúcich cca 6 týždňov. Odporúčame zostať v domácej starostlivosti ( PN) aspoň po dobu 2 týždňov, v prípade rozsiahlejšej abdominoplastiky  aj dlhší čas. V mieste operačného zákroku sa môžu vyskytovať modriny, opuch, bolestivosť, či naopak znížená citlivosť, ktorá môže pretrvávať aj dlhšiu dobu po operácii ( 3-6 mesiacov). V tomto období je určite potrebné dávať si pozor pri športových aktivitách, nekúpať sa v bazénoch, či jazerách. Rovnako je vhodné striedme stravovanie, vyvarovať sa ťažším jedlám, prípadne jedlám, ktoré spôsobujú nafukovanie.

O rizikách, či možných komplikáciách počas operácie a v pooperačnom období budete informovaný pri konzultácii ohľadom operačného zákroku.